Gadis 18 Tahun Terpedaya Bernikah Dengan Lelaki Berusia 63 Tahun Di Thailand



Macam-macam cerita zaman sekarang ni saya tengok, sampai kan hal nikah kahwin pun dah dianggap perkara remah-temeh. Entry hari ini saya nak review sikit pasal berita yang keluar di akhbar Harian metro yang bertajuk " Ayat Penoreh Getah ". 
Seorang gadis berusia 18 tahun terpedaya dengan kata-kata seorang warga emas yang mengaku berumur 30 tahun dan bekerja sebagai pegawai bank sehingga sanggup bernikah di Thailand, sedangkan leleki itu cuma bekerja sebagai penoreh getah dan umur sebenarnya adalah 63 tahun...  

Petikan daripada Harian Metro Online :- 


KULIM: Menggunakan umpan tersalah mendail nombor telefon, seorang remaja perempuan berusia 18 tahun melalui detik mencemaskan apabila mendakwa dinikahkan dengan pemilik nombor telefon berkenaan dalam tempoh perkenalan hanya kira-kira lima bulan.
Lebih mengejutkan, ‘suami’ yang mendakwa lelaki kacak berusia 30 tahun dan bekerja sebagai pegawai bank itu seorang datuk berusia 63 tahun yang juga penoreh getah.

Bagaimanapun, remaja itu yang bekerja di sebuah pasar raya, dekat sini, ‘bernasib baik’ kerana ketika dinikahkan kononnya di sebuah pejabat agama di Thailand, dia dalam keadaan ‘uzur’ menyebabkan suaminya terpaksa menyimpan hajat menjamah tubuh gadis itu untuk sementara waktu.
Begitupun, selepas empat hari bernikah, remaja terbabit menyatakan hasrat berpisah dengan suaminya sebelum membuat laporan polis dan jabatan agama.

Ketika mendedahkan pengalamannya, remaja yang mahu dikenali sebagai Lis berkata, dia berkenalan dengan warga emas terbabit Oktober lalu apabila lelaki itu mendakwa tersilap mendial nombor telefonnya.

Bermula saat itu, katanya, lelaki terbabit kerap menghantar SMS serta berbual dengannya walaupun mereka tidak pernah berjumpa.

Menurutnya, sejak berkenalan, lelaki itu kerap menambah nilai kredit telefon bimbitnya selain memasukkan wang ke akaun adiknya untuk kegunaan termasuk membeli-belah.

“Dia kerap tambah nilai telefon saya selain memasukkan wang ke dalam akaun adik untuk kegunaan saya dan memberitahu dia berusia 30-an, masih bujang dan bekerja sebagai pegawai bank.

Menurutnya, sejak berkenalan, lelaki itu kerap menambah nilai kredit telefon bimbitnya selain memasukkan wang ke akaun adiknya untuk kegunaan termasuk membeli-belah.

“Dia kerap tambah nilai telefon saya selain memasukkan wang ke dalam akaun adik untuk kegunaan saya dan memberitahu dia berusia 30-an, masih bujang dan bekerja sebagai pegawai bank.
“Beberapa minggu lalu, kami membuat keputusan untuk berjumpa di stesen bas dekat sini. Sebaik saya tiba, lelaki itu bersama rakannya membawa saya ke Thailand untuk bernikah,” katanya.

Lis berkata, selepas empat hari bernikah dia berasa tidak sedap hati sebelum meluahkan hasrat tidak puas hati terhadap perkahwinannya dan minta berpisah.

“Saya bingung bagaimana proses pernikahan itu berlaku dan kerana tidak puas hati saya membuat laporan di Balai Polis Kulim kerana rasa tertipu dan mungkin dipukau,” katanya ketika ditemui di Balai Polis Kulim pada 7 Mac lalu.

Sementara itu, lelaki terbabit yang enggan dikenali berkata, dia tertarik dengan remaja itu yang pandai mengambil hati selain suka mendengar suaranya.

Menurutnya, sepanjang proses pernikahan dengan remaja itu, tidak berlaku sebarang paksaan, malah semua dokumen berkaitan ada dalam simpanannya.

“Saya menikahinya di Thailand dan memiliki semua dokumen yang diperlukan, malah ketika bernikah tidak berlaku sebarang paksaan. “Sejak menikahinya kami tidak pernah bersama kerana dia datang bulan,” katanya.

Warga emas itu berkata, dia mempunyai anak berusia tujuh bulan hingga 30 tahun dan remaja itu isteri keduanya.

Menurutnya, dia sudah bernikah empat kali, tetapi tidak kekal lama dan bercerai.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Salleh, berkata pihaknya menyerahkan kepada Pejabat Agama Daerah Kulim (PADK) untuk memastikan kesahihan status perkahwinan pasangan itu.

Sementara itu, jurucakap PADK berkata, pihaknya akan menjalankan siasatan lanjut sebelum mengambil tindakan susulan.


P/S : Lepas ni kepada semua wanita-wanita di luar sana kalau ada orang tersilap telepon tu jangan layan la..itu taktik lama..





Tag :  cerita, nikah kahwin, akhbar Harian metro, Ayat Penoreh Getah, bernikah di Thailand, Harian Metro Online, seorang remaja perempuan, suami, pejabat agama, Thailand, bernikah, bernikah, pernikahan, tertipu, remaja, menikahi, isteri kedua, bercerai, cerita main dengan isteri orang, cerita 18 sx, cerita main isteri orang, cerita bomoh, cerita ustazah, cerita isteri orang, cerita kanak-kanak, cerita-cerita ghairah, cerita-cerita lawak, cerita sexmelayu, cerita main dengan cikgu, cerita main ngan cikgu, cerita main dgn cikgu, blog cerita, cerita blog, cerita cikgu main, cerita main cikgu, cerita cerita lucah melayu, cerita melayu lucah, melayu cerita lucah, cerita seksmelayu, cerita isteri, pejabat agama, cerita lucahmelayu, cerita cikgu, suami isteri, harian metro online, cerita 17xx, lucah cerita, cerita-cerita lucah, cerita cerita



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...